Nio are planuri mari pentru 2023: ce mașini o să poți cumpăra și în Europa
Nio a dezvăluit două modele la un eveniment anual strălucitor pentru clienți din China, extinzându-și gama în încercarea de a acapara o cotă mai mare de piață pe măsură ce cererea de mașini în țară încetinește.
La evenimentul de la Hefei, în provincia centrală Anhui, Nio, cu sediul în Shanghai, a lansat un ES8 renovat, o iterație a SUV-ului electric original pe care îl vinde din 2018 și un nou coupe pur electric numit EC7.
Cu un preț de pornire de 69.800 USD, coupe-ul vizează cumpărătorii care doresc mai mult spațiu, precum și performanță sportivă. Livrările pentru noul ES8 sunt așteptate să înceapă în mai și, respectiv, iunie.
Nio a prezentat, de asemenea, cea mai recentă generație de stații de schimb de baterii, care le permit șoferilor să-și schimbe rapid bateria cu una nouă, în loc să o reîncarce pe cea existentă. Fiecare dintre stațiile actualizate permite un maximum de 408 de schimburi pe zi și poate stoca până la 21 de celule de înlocuire.
Nio a livrat 106.671 de vehicule în primele 11 luni ale anului, în creștere cu aproape 32% față de aceeași perioadă din 2021. Chiar și așa, livrările anuale sunt de așteptat să rateze obiectivul inițial de 150.000 de unități.
Compania a fost deosebit de puternic afectată de blocarea de două luni din Shanghai, în primăvară. Restricțiile au forțat o suspendare temporară a producției la fabrica Nio din Hefei și au ținut consumatorii departe de showroom-uri.
Nio a livrat doar 12.098 de vehicule în aprilie și mai, iar până în octombrie a rămas în urmă atât în ceea ce privește producția, cât și livrarea a mii de vehicule, din cauza lipsei de aprovizionare cu componente și a perturbării logisticii cauzate de blocajele regionale.
Strategia Nio
Ciclul de condiții extraordinare a pus presiune asupra progresului lui Nio spre obținerea de profit. Pentru a ajuta la atenuarea costurilor în spirală și pentru a-și controla mai bine propriul destin, compania înființează un centru de cercetare și dezvoltare care se va concentra pe bateriile litiu-ion și tehnologiile de ambalare.
De asemenea, Nio intenționează să cheltuiască aproximativ 3 miliarde de yuani în fiecare trimestru pentru cercetare și dezvoltare, cu accent pe cipuri și baterii.
În timp ce China este cea mai mare piață de vehicule electrice din lume, cu aproape una din cinci mașini vândute acum electrice, cererea consumatorilor a scăzut. Unele subvenții pentru vehicule electrice scad și la începutul anului 2023, ceea ce se așteaptă ca achiziționarea unei mașini mai curate să fie mai puțin atractivă față de un model pe benzină, care este încă omniprezent și accesibil.
Există, de asemenea, mult mai multă concurență în China pentru vehiculele electrice.
BYD, susținut de Warren Buffett, împreună cu Tesla, conduc piața, dar există zeci de alte companii care vând mașini electrice. Acestea includ SAIC-GM-Wuling Automobile, Zhejiang Geely Holding Group, Guangzhou Automobile Group și Hozon New Energy Automobile. În total, există aproximativ 500 de modele de mașini electrice în China și majoritatea mărcilor auto străine au și o ofertă electrică.
Nio, care a spus că își propune să atingă pragul de rentabilitate în 2024, trebuie să-și extindă gama de produse pentru a concura mai bine. Exportul de mașini către Europa este, de asemenea, o mare parte a strategiei sale.
După un an de vânzări modeste în Norvegia, Nio va oferi trei modele în Germania, Danemarca, Suedia și Țările de Jos, a declarat compania.